Tento způsob linkbuildingu byl v minulosti považován za jeden z nejúčinnějších. Přestože jeho význam razantně poklesl, stále se vyplatí. Registrace do kvalitních katalogů má smysl.
Bohužel se z registrací do katalogů stal byznys jako každý jiný, a „registrátoři“, ve snaze maximalizovat zisk, vytvořili tisíce vlastních katalogů, jenž pro běžného návštěvníka nemají žádný význam. A stejně tak je berou i vyhledávače. Klientům pak podsouvají zápis do X stovek katalogů s tím, že „čím více, tím lépe“.
Opak je pravdou. Registrace do umělých katalogů je nejen zbytečná, ale může být i škodlivá. Když se například zcela nový web na začátku svého „života“ zaregistruje do nekvalitních katalogů, vyhledávače to mohou brát jako SPAM a web penalizovat zhoršením pozic nebo i úplným vymazáním ze SERPu.
Jaké katalogy jsou tedy důležité? Jedná se například o odkazy.seznam, Google Places nebo celosvětový projekt Dmoz.org.