SEO, neboli Search Engine Optimalization, je komplexním souhrnem praktik, jejichž účelem je nejen zvýšení pozic ve vyhledávačích, ale především získat přirozenou cestou nové zákazníky nebo pravidelné čtenáře.
SEO včera a dnes
S pojmem optimalizace vyhledávače souvisí i rozvoj internetu obecně.
Na počátku byly vyhledávače vlastně jen nástrojem, který nacházel určité záznamy ve vlastním katalogu stránek. S přibývajícím množstvím nejrůznějších webů se začal rodit i nový druh služby. Šlo o skutečný vyhledávač, který v nekonečném oceánu stránek najde ty, o které má návštěvník zájem.
Vyhledávače v nové podobě se rychle staly hitem. Google, Yahoo! a další zaznamenaly obrovský úspěch. Této popularity si samozřejmě všimli i provozovatelé webů a začali se zajímat o to, jak se na dané výrazy (keywordy) dostat na nejlepší místa.
Na jedné straně tak byli webmasteři a na druhé vyhledávače a návštěvníci. Začal se řešit problém, které weby upřednostnit a které odsunout na horší pozici.
Vyhledávání obecně se stalo velmi komplexním oborem.
Najít ve stále rostoucím počtu webů ty vhodné, o něž má hledající uživatel zájem, se ukázalo jako složitý úkol, a ten, kdo ho zvládne, si ukrojí z velkého a chutného koláče. Mezi vyhledávači se rozhořel boj.
Ve vyhledávání hraje roli vícero proměnných a každý vyhledávač se po čase vydal vlastní cestou. Některé úspěšně, jiné méně.
Na straně vyhledávačů se bere ohled na rozličné faktory. I ony jsou „jen“ obyčejné weby, a bojují mezi sebou o návštěvníky. A aby si je udržely a získaly nové, musí nabízet i lepší výsledky vyhledávání jak konkurence.
K tomu slouží mnoho faktorů. Ať už se jedná o informace z vlastního PPC systému, nebo třeba trendy na sociálních sítích.
Dostaňte se na přední místa ve vyhledávání
Obecně platí, že nejlepší web, který v budoucnu dosáhne dobrých pozic, je ten, který má vlastní unikátní a bohatý obsah cílený na návštěvníka a jeho potřeby.
Samozřejmě existují i další konkrétní způsoby zlepšení pozic ve vyhledávačích. Ty hlavní z nich najdete v menu.