Pokud se o problematiku optimalizace pro vyhledávače zajímáte, jistě jste se s touto službou již setkali. Registrace do katalogů, dříve užitečná a přínosná činnost, změnila charakter a stal se z ní jen další „nepostradatelný“ produkt, který na potkání prodávají samozvaní SEO odborníci.
Proč je registrace do katalogů neúčinná?
Dnešní podání této služby se od toho původního liší v klíčovém faktoru – efektivitě. Zatímco dříve katalogy představovaly důležitý zdroj návštěvnosti, v současné době jsou na okraji zájmu. Jsou tu vyhledávače, jen málokdo ještě ručně prochází kategorie.
Z užitečných a přínosných katalogů zbylo jen několik posledních hráčů na trhu. Jedná se například o odkazy.seznam.cz, firmy.cz a další. Ty skutečně generují nějakou návštěvnost. Zbytek buď skončil, nebo se je provozovatelé rozhodli využít jinak.
S toutu skutečnosti se registrátoři do katalogů pokusili vyrovnat tím, že vytvořili stovky vlastních katalogů. Zápis do nich pak prodávají ve stylu „Odkaz z katalogu je důležitý, podívejte se například na odkazy.seznam.cz nebo firmy.cz“. Ty opravdu užitečné katalogy zaměňují za své výtvory.
Když neznalý klient poté slyší o záznamu do stovek katalogů, podobných firmy.cz, je nadšen a rád zaplatí. Skutečný účinek služby je ale samozřejmě někde jinde.
Zběsilá registrace do katalogů může i uškodit
Dobře to popsal Plaváček ve článku Katalogománie. Aneb rizika bezhlavé registrace do všemožných katalogů. Je zbytečné k tomu něco dodávat.
Poučení – registrujte jen do kvalitních katalogů
Zápis do linkfarem nemá požadovaný efekt. Navíc může web poškodit. Registrace do katalogů je užitečná pouze tehdy, provede-li se do kvalitních webů.
Pokud o této službě uvažujete, ověřte si u registrátora, kam váš web vloží. Pokud vám nabízí zápis do stovek různých katalogů, jděte jinam.