Pravidla tvorby titulku

Titulek stránky je nejdůležitější SEO onpage faktor. Přesto stále převládá množství chyb v tvorbě tohoto krátkého, ale často rozhodujícího textu. Podívejme se, jak správně vytvářet titulky a zároveň i čemu se vyhnout.

Titulek ovlivňuje nejen pozice ve vyhledávačích, ale i míru prokliku. Při jeho psaní dodržujme základní pravidla.

Co splňuje správný titulek:

  • Obsahuje klíčová slova
  • Obsahuje CTA
  • JE přiměřené dlouhý (cca 70 znaků a méně)

Obsah klíčových slov

Tím nejlepším místem, kam umístit keywordy, je začátek titulku. Pokud vám stačí uvést málo slov, napište je a zbývající prostor ponechte pro CTA. Někdy ovšem celý titulek zaberou právě keywordy – zvažte, který přístup pro vás bude lepší, zda se soustředit pouze na hlavní výrazy, nebo pokrýt více slov a frází.

CTA

Co se skrývá pod pojmem CTA? Představte si, že hledáte na výraz „dovolená v Chorvatsku“ a zobrazí se vám výsledky, z nichž jeden obsahuje pouze klíčovou frázi, a druhý „Dovolená v Chorvatsku – vše, co jste o ni chtěli vědět“. Co ve vás vzbudí zvědavost a na co raději klikněte?

Délka titulku

70 znaků a méně je obecně přijímaná vhodná délka. Klíčová slova na začátku textu většinou nezaberou příliš místa. Využijte zbývající prostor k vytvoření CTA.

Share
This entry was posted in SEO a SEM. Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>