Cílem SEO nejsou co nejvyšší ranky.

Číselné hodnocení od vyhledávačů, jako je například známý Google PageRank nebo seznamácký Srank, jsou obecným ukazatelem významu a důležitosti webu. Rozhodně však nejsou klíčovým faktorem pro umístění ve vyhledávačích. Ranky představují jen jedno ze stovek kritérií ovlivňujících pozici v SERPu.

Zaměřujete se při nákupu nebo výměně odkazů především na ranky, přičemž neustále sledujete hodnocení vlastních stránek? Částečně jste na správné cestě. Ovšem SEO, jako cesta k získání kvalitní návštěvnosti, je komplexní obor – umístění stránek ve výsledcích vyhledávání pouze podle ranků by pro vyhledávače bylo kontraproduktivní.

V minulosti proběhly testy zkoumající, které stránky Google upřednostní. Proti sobě se postavily méně aktulizovaný web s vyššími ranky a jeho konkurent, jenž se sice nemohl pochlubit tak vysokým PageRankem, zato návštěvníkům přinášel aktuální obsah. Nebylo překvapením, když vyhrál druhý web.

Výše uvedené informace jsou také základním pravidlem SEO. Soustřeďte se především na obsah. Ranky jsou důležité, ale ne rozhodující. Použijte je jako základní orientaci při posuzování významu webu, ne však jako to hlavní, co vypovídá o kvalitě a potenciálu stránek.

Share
This entry was posted in SEO a SEM. Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>